torsdag 5. februar 2009

Uff, ikke leire.,

av og til kan leire være veldig ekkelt. Som den gangen da vi måtte jobbe med leire i hvertfall i 4 uker! Kan du tenke deg det? I hele 4 uker. Når posen av leire åpnet seg og lukten bare strømmet ut, fikk alle i klassen nok. Det var som om man skrudde på en knapp, de første dagene hadde det gått greit, men så begynte helvete.

Leirefigurer? hvorfor i alle dager, skulle vi lage no så tåpelig som det? jeg har fantasi ja, men ikke så god fantasi. Jeg synes det var vanskelig nok med å finne på at jeg skulle lage en hval. Men den ble ganske søt, og jeg ble fornøyd. Det var jo gøy da


Jeg så den gråe leira bare borde seg inni synet mitt. Da tenkte jeg; søren heller, dette er jo bare jord. Jeg tok den store leira kladden, og begynte å forme den. Det var ekkelt og klissete. Og ikke bare det, men vi måtte også rulle pølser sånn at vi kunne få den formen vi ville. Pølser? nei, ikke vanlige grillpølser eller noe sånt. MEN leirepølser. Dette bare plasserte vi oppå hverandre. Høres nesten ut som vi går i barnehagen vettu, men vi gjør jo ikke det. For resultatet ble ganske bra (:

jeg tenkte for meg selv; oooh, jeg er god. Tenk at jeg har lagd en stor vase. På arket vi hadde fått stod det at vi skulle lage en vase med inspirasjon fra den greske tiden. grekertiden? hva er det? Da var det bare å søke på internett da. Tastene på tastaturet gikk som bare det, og svetten rant nedover panna mi. Jeg fant ut at det var mange forskjellige vaser, og mange rare navn. Som for eksempel; Amfora. Amfora er en vasetype fra Hellas, den har en lang hals og to håndtak bla bla bla.. Du kan jo heller bare gå inn på linken, MYE enklere for både deg og meg.
Jeg kan ihvertfall si det at hvis du skal lage en vase selv burde du skaffe deg erfaring, og ikke bare begynne rett på. Det kan se enkelt ut, men det er ikke så enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar